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 [Post Unique] Evolution de WOW

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MessageSujet: Re: [Post Unique] Evolution de WOW   [Post Unique] Evolution de WOW - Page 2 EmptyMar 15 Nov - 14:27

Olalala je veux jugement aussi en plus les stats sont énorme^^ c'est pour healer marcus ta pas le droit de l'avoir^^

J'espere que ce sera pour demain la 1.9 * quoi on peut tjrs rever^^*

EDIT1: drakke dit "il faut des gros lourdaud partout"
On a deja les nains nous^^
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MessageSujet: Re: [Post Unique] Evolution de WOW   [Post Unique] Evolution de WOW - Page 2 EmptyMar 15 Nov - 23:26

étant un war je peu avoir avoir le set pour chaman??? Bon ok je sort Clap


de derrière la porte

" ils peuvent pas échanger les nains avec les taurens?? "
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MessageSujet: Re: [Post Unique] Evolution de WOW   [Post Unique] Evolution de WOW - Page 2 EmptyVen 18 Nov - 10:18

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MessageSujet: Re: [Post Unique] Evolution de WOW   [Post Unique] Evolution de WOW - Page 2 EmptyVen 18 Nov - 10:28

Pour les béné, c'est niquel mais pour les autres je reste un peu sur ma faim:
- exorcisme et colere divine, on devrait pouvoir le faire en pvp contre les UD
- et sinon ya pas de gros gros changement, (j'attent avec impacience les nouveaux arbres de talents)
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MessageSujet: Re: [Post Unique] Evolution de WOW   [Post Unique] Evolution de WOW - Page 2 EmptyVen 18 Nov - 12:45

Pendant que nous sommes du côté du site US, un coup d'oeil du côté des forums nous apprend quelques informations intéressantes : Les traits raciaux activables sont en cours de révision, y compris ceux spécifiques aux prêtres. Cette révision est prévue pour le patch 1.10 comme en témoigne ce sujet. On y découvre également un long sujet abordant le problème des résistances, on y apprend entre-autres que l'équipe de développement envisage de revoir à la baisse la quantité de résistance au feu sur certaines pièces et compte également trouver des solutions aux soucis liés aux attaques de froid des mages par exemple. Ces messages sont évidemment à prendre avec précaution, tant que cela n'a pas été annoncé clairement dans un patch rien ne certifie que cela aura effectivement lieu.

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-general&t=5747195&tmp=1#post5747195

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-mage&t=502900&p=1&tmp=1#post502900

Les liens qui sont dit dans le texte sont ici
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MessageSujet: Re: [Post Unique] Evolution de WOW   [Post Unique] Evolution de WOW - Page 2 EmptyVen 18 Nov - 15:56

pour le 1.9 je suis content pour les pala mais je trouve qu ils auraient quand meme du up les mages en premier, c bien eux qui en on le plus besoin.
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MessageSujet: Re: [Post Unique] Evolution de WOW   [Post Unique] Evolution de WOW - Page 2 EmptyVen 18 Nov - 16:10

Si tu étais un paladin, tu verrais que les mages sontt déja trés fort comme ça. "Le mage et le pretre sont le cancer du paladin ^^"
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MessageSujet: Re: [Post Unique] Evolution de WOW   [Post Unique] Evolution de WOW - Page 2 EmptyVen 18 Nov - 16:14

C justement parceque g un mage 60 que je permet de le dire :p
Et quand je dis sa je vois plus l aspect pve,raid que pvp
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MessageSujet: Re: [Post Unique] Evolution de WOW   [Post Unique] Evolution de WOW - Page 2 EmptyVen 18 Nov - 21:50

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MessageSujet: Re: [Post Unique] Evolution de WOW   [Post Unique] Evolution de WOW - Page 2 EmptyVen 18 Nov - 21:57

*un petit filet de bave sors de sa bouche*
Wouahou mon nouveau fantasme (cad un reve eveillé et n'a aucune connotation sexuel^^)
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MessageSujet: Re: [Post Unique] Evolution de WOW   [Post Unique] Evolution de WOW - Page 2 EmptyVen 18 Nov - 22:01

j'en veu une n'importe la quelle. a quand des set spécifique aux races?
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MessageSujet: Re: [Post Unique] Evolution de WOW   [Post Unique] Evolution de WOW - Page 2 EmptyLun 21 Nov - 12:22

Une rumeur, rien de plus, autant de chance que ce soit vrai que ce soit faux.

Citation :

I’m a senior at Concordia University, and I’m lucky enough to work at Blizzard as a part-time raid tester. Technically I'm bound by the NDA I signed (and they do reserve the right to sue my ass...), but here's what I managed to dig up about Hero Classes:

Firstly each of the nine base classes can branch out to exactly three hero classes. For example, Druids can branch out to Druid of the Talon (nuking), Druid of the Claw (feral), and Keeper of the Grove (healing), while Paladins can be Champion of the Light (healing), Mountain King (defense, and yes they twisted lore here), and Knight of the Silver Hand (offense). More details on specific hero classes later. As you can see, each of the three hero classes plays to the strengths of that classes' three talent trees. However the main purpose of Hero Classes is to allow players to tangibly improve their characters at max-level through means other than gear. Since Hero Classes will be released after The Burning Crusade, they will be obtained at level 70. Surprisingly they’ll not only be available to every player, without a quest, but they’ll either be trainable for free at the corresponding class trainer, or require a simple and straightforward quest. Blizzard’s reasoning is that Hero Classes should be a natural progression and reward for all players who have achieved max-level, rather than a grind for only the “hardcore”.

There’s two catches though: 1) specializing in a Hero Class is like specializing in a profession - you’re stuck with it forever, and 2) you won’t immediately have access to all hero skills. Think of it as starting a new class - you start off with a couple of base abilities, you get a few more from class quests, and the rest come from your class trainer. The same applies to hero classes; picking a Hero Class will start you off with two new hero skills, and the rest will come from hero class training (called “hero talents”) and hero quests. Here’s the interesting part: hero talents uses Hero Points, rather than currency or regular talent points. Blizzard hasn’t finalized how Hero Points will be earned, but they will most likely be obtained through a combination of experience/honor, and unique items that give you one or more hero points when used. Most likely those items will be given as both quest rewards, and drops off legendary mobs like Illidan and outdoor raid bosses (emphasizing the “heroism”).

Hero talents are, naturally, learned through a fourth talent panel. However, instead of a tree, it brings up a linear list (similar to the very first incarnation of talents during beta) where you place points. There’s a massive list of things to train in, including straight stat boosts, and a variety of new skills and bonuses tailored to your hero class. Even though Hero Points are earned linearly and indefinitely, it’s going to be impossible to amass enough points to train in every single hero talent (especially because skill costs ramp up quickly). However, remember that the stated purpose of Hero Classes is end-game character advancement, not character customization.

They plan to have at least one epic hero quest chain for each hero, which will earn you the Hero’s signature move (metamorphosis for demon hunter, bladestorm for blademaster, etc). Eventually they will add more interesting hero quests.


Finally, here’s the planned list of Hero Classes going in:

Balance focused Druid -> Druid of the Talon - think moonkin =P
Feral Druid -> Druid of the Claw
Restoration Druid -> Keeper of the Grove

Beast Mastery Hunter -> Beastmaster
Marksmanship Hunter -> Archer, Rifleman (Dwarf only)
Survival Hunter -> Ranger

Arms Warrior -> Blademaster or Headhunter (Troll only)
Fury Warrior -> Beserker
Protection Warrior -> Guardian

Arcane Mage -> Archmage
Fire Mage -> Pyromancer
Frost Mage -> Ice Sorcerer or Lich (Undead only)

Affliction Warlock -> Bringer of Pain
Demonology Warlock -> Dread Lord
Destruction Warlock -> Blood Mage

Assassination Rogue -> Assassin
Combat Rogue -> Warden
Sublety Rogue -> Shady Thief

Holy Paladin -> Champion of the Light
Protection Paladin -> Mountain King
Retribution Paladin -> Knight of the Silver Hand

Elemental Shaman -> Far Seer
Enhancement Shaman -> Earthshaker
Restoration Shaman -> Shadow Hunter

Discipline Priest -> Archbishop or Priest of the Moon (Night Elf)
Holy Priest -> High Priest
Shadow Priest -> Dark Cleric

Of course this is subject to change (but most likely won't). They also do plan to add more racial-specific heroes in the future. Finally, you may be thinking “omg no demon hunter???” I forgot to mention that there are a few “universal” hero classes that multiple classes can specialize in. Since the theme of the expansion is fighting the burning legion, all hunters, rogues, and warriors can become a demon hunter to become an expert demonslayer (which will be very useful for certain end-game dungeons), and gain some nifty bonuses to melee combat and survivability (namely metamorphasis - one hour cooldown). The other universal classes haven’t been determined yet, but the special heroes who train you in these classes should be extremely hard to find (and will most likely require you to complete quests before you can speak to them). There are three planned for the initial implementation (one more for each faction), bringing the total number of Hero Classes to exactly thirty.

Finally, every Hero Class gives one passive hero trait. The few that have been decided are the Blood Mage trait that causes you and your pets to deal 3% more fire damage, the Druid of the Claw trait that allows 70% mana regeneration in shapeshift form, and the Assassin trait that increases the damage of your first attack when coming out of stealth. As with the entire Hero Class system, they want hero traits to be relatively balanced.

Of course there are going to be some (justifiably) pessimistic people who will think this is all bull, and that I’m trying to spread false rumors. Well since I have no way to prove that this is real… I’m not going to try to convince anyone. Still, I hope it was an interesting read!


P.S. In the mockup I saw, your hero class won't replace your base class name (which would really screw up raids and such). Instead, mousing over a hero would bring up a tooltip like:
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Bladrak
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MessageSujet: Re: [Post Unique] Evolution de WOW   [Post Unique] Evolution de WOW - Page 2 EmptyLun 21 Nov - 12:37

J'ai cru voir sur les forums de wow une rumeur sur les war :

-
Citation :
À cause de changements importants dans leurs talents, les guerriers récupèrent gratuitement tous leurs points de talent, et peuvent les redépenser à leur gré. Le coût d'entraînement de tous les sortilèges/techniques de remplacement a été considérablement réduit.
- Le talent maîtrise tactique est supprimé, les guerriers peuvent toujours changer de posture et conserver 25 points de rage.
- Nouveau talent branche furie : Dextérité (/5) Chaque point investi diminue de 0,3 secondes le cooldown lors d'un changement d'arme.
- Nouveau talent branche protection : Résistance (/5) Chaque point investi ajoute 2 à toutes les résistances.
- A la suite des plaintes des guerriers concernant l'inutilité relative de la branche protection, les talents "dernier rempart" et "défi" ne sont désormais accessibles qu'au delà de 15 points déjà investis dans cette branche.
- Le droprate précédemment ridicule du Guide Foror du tueur de dragons, a été augmenté sur les généraux de l'instance Hache Tripes Very Happy Very Happy Very Happy


Rien n'est sur, c'est prti sur une suggestions pis plus ca allait plus ca devient reel. Mais bon ce n'est pas du bleu qui a écrit donc méfiance
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MessageSujet: Re: [Post Unique] Evolution de WOW   [Post Unique] Evolution de WOW - Page 2 EmptyLun 21 Nov - 14:16

le Guide Foror du tueur de dragons miam^^
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MessageSujet: Re: [Post Unique] Evolution de WOW   [Post Unique] Evolution de WOW - Page 2 EmptyLun 21 Nov - 16:30

je sais pas si vous avez remarquez, mais dans ce post on en apprends beaucoup sur Les talents cachés de Marcus.

En effet il est polyglottes, il lit l'anglais et le Coréen.

Alors la chapeau bas^^

lol!
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MessageSujet: Re: [Post Unique] Evolution de WOW   [Post Unique] Evolution de WOW - Page 2 EmptyMar 22 Nov - 11:29

Citation :
In 1.9, the way raid timers are handled will undergo a significant change. The new system will have all instances reset at a certain server time, regardless of when you were actually saved to the instance. The reset times are as follows:


* Molten Core: Every 7 Days, resetting during weekly maintenance.
* Blackwing Lair: Every 7 Days, resetting during weekly maintenance
* Temple of Ahn’Qiraj (40-man): Every 7 Days, resetting during weekly maintenance
* Onyxia: Every 5 Days
* Zul'Gurub: Every 3 Days
* Ruins of Ahn’Qiraj (20-man): Every 3 Days
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MessageSujet: Re: [Post Unique] Evolution de WOW   [Post Unique] Evolution de WOW - Page 2 EmptyMar 22 Nov - 13:18

pas très cool pour organiser les raids

cela va nous demander d'avantage de dispo?

enfin tant que je joue avec vous ca me va !!! Wink
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MessageSujet: Re: [Post Unique] Evolution de WOW   [Post Unique] Evolution de WOW - Page 2 EmptyMar 22 Nov - 13:23

a priori ca ne pose pas le moindre soucis dans un premier temps. Puisque en phase 1 avec les gardien du fut on fera des MC le Lundi soir. En phase 2 lundi et mardi soir.

Et lorsqu'il faudra faire plus si on s'y engage se sera dimanche/lundi/mardi/mercredi voilà.

Il n'y a pas de changement pour le reste.
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MessageSujet: Re: [Post Unique] Evolution de WOW   [Post Unique] Evolution de WOW - Page 2 EmptyMer 23 Nov - 10:40

Patch note 1.9

http://www.whataboutpp.com/

Je vais le lire!!!

edit 1
SOUL SHARD BAG POWER!!!!
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MessageSujet: Re: [Post Unique] Evolution de WOW   [Post Unique] Evolution de WOW - Page 2 EmptyMer 23 Nov - 11:37

Citation :
Soul Shard Bags

Tailors now can make soul bags to hold soul shards. The smallest is a 20-slot bag, the recipe for which can be purchased in Gadgetzan. The recipe for a larger bag can be found in Scholomance, and one for an even larger bag can be found in Molten Core. In the main UI, these soul bags will display how many shards they contain. So long as the soul bags have room, any soul shards a warlock creates will automatically go into the bag

Oh mon Dieu ! Oui ! Ouiiiiiii !!! Oh mais alors ça c'est que du bonheur !!! Bon excepté bien sûr le fait de devoir farmer scholo mais bon, quand même !
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MessageSujet: Les nouveaux arbres paladins   [Post Unique] Evolution de WOW - Page 2 EmptyMer 23 Nov - 17:36

Citation :
HOLY TREE

Tier 1

Divine Strength (5/5)
- Same as old

Divine Intellect (5/5) - NEW!
- Increases your Intellect by 2% (I assume 2/4/6/8/10)

Tier 2

Spiritual Focus (5/5)
- Same as old

Imp. Seal of Righteousness (5/5)
- Same as old

Tier 3

Healing Light (3/3)
- Same as Old

Divine Favor (1/1)
- Same as old

Imp Lay on Hands (2/2)
- Same as old

Unyielding Faith (2/2) - NEW!
- Increase your chance to resist Fear/Disorient by 5% (to 10% prob).

Tier 4

Improved Blessing Wisdom (2/2) - CHANGED!
- Increase effects of BoW by 10% (to 20% prob)

Illumination
- Same as old

Tier 5

Sanctity Aura (1/1)
Requires Divine Favor
- Same as Old

Lasting Judgement (3/3) - NEW!
- Increases duration of Judgement of Light/Wisdom by 10 seconds (up to 20/30 prob)

Tier 6

Holy Power (5/5) - NEW!
- Increases crit chance of holy spells by 1% (up to 5% prob)

Tier 7

Holy Shock (1/1)
Requires Sanctity Aura
- The "new" holy shock, that can either do damage or heal friendly targets
Citation :

PROTECTION TREE

Tier 1

Imp Devotion Aura
- Same as old

Redoubt
- Same as old

Tier 2

Precision (3/3) - Moved from Ret Tree
- Increase chance to hit with melee weapons by 1% (up to 2%/3% prob)

Guardian's Favor (2/2) - NEW! Sorta ...
- Reduces cooldown of your Blessing of Protection by 60 seconds and the duration of your Blessing of Freedom by 3 seconds.

Toughness (5/5)
- Same as old

Tier 3

Blessing of Sanctuary (1/1)
- New blessing of sanctuary which has a holy damage shield (on a block) in addition to the damage mitigation

Improved Righteous Fury (3/3) - NEW!
- Increases amount of threat generated by your Righteous Fury spell by 16% (32%/48% probably)

Shield Spec (3/3)
- Same as old

Anticipation (5/5) - Moved from Ret Tree
- Same as old

Tier 4

Improved Concentration Aura (3/3) - NEW! Sorta ...
- Increases effect of your Concetration Aura by an additional 5% and gives all group members affected by the aura an additional 5% chance to resist Silence and Interrupt effects.

Improved Hammer of Justice (3/3) - NEW!
- Reduces the cooldown of your HoJ by 5 seconds (10/15 probably)

Tier 5

Reckoning (5/5)
- Yes its still here

Holy Shield (1/1)
Requires Shield Spec
- Same as old

Tier 6

One-Hand Weapon Spec (5/5)
- Same as old

Tier 7

Repentance (1/1)
- Same as old
Citation :
RETRIBUTION TREE

Tier 1

Improved Blessing of Might (5/5)
- Same as old

Benediction (5/5)
- Same as old

Tier 2

Improved Judgement (2/2) - NEW!
- Decreases the cooldown of your Judgement spell by 1 second (up to 2 prob)

Improved Seal of Crusader (3/3) - CHANGED!
- Increases the Attack Power bonus of Soc and Holy Damage increase of the Judgement of SoC by 5% (up to 15% prob)

Deflection (5/5)
- Same as old

Tier 3

Vindication (3/3) - NEW!
- Gives the Paladin's damaging melee attacks a chance to reduce the target's Strength and Agility by 5% for 10 seconds (up to 15% probably)

Conviction (5/5)
- Increases chance to get a critical with melee weapons by 1% (up to 5%)

Seal of Command (1/1)
- Same thing

Pursuit of Justice (2/2) - NEW! Though I dunno if I'd want it
- Increases movement and mounted movement by 4%. This does not stack with other movement speed increasing effects.

Tier 4

Eye for an Eye (2/2) - NEW!
- All spell criticals against you cause 15% of the damage taken to the caster as well. The damage caused bye Eye for an Eye will not exceed 50% of the Paladin's total health.

Improved Ret Aura (2/2) - CHANGED!
- Increases effects of Ret Aura by 25% (to 50% I imagine)

Tier 5

2-Hand Weapon Spec (5/5)
- Increases damage done by 2 handed weapons by 1% (up to 5%)

Consecration (1/1)
- Same spell

Tier 6

Vengeance (5/5)
Requires Conviction
- Gives you 3% bonus to Physical and Holy damage you deal for 8 seconds after dealing a critical strike with a weapon, spell, or ability

Tier 7

Blessing of Kings
- Same spell
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MessageSujet: Re: [Post Unique] Evolution de WOW   [Post Unique] Evolution de WOW - Page 2 EmptyMer 23 Nov - 17:54

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MessageSujet: Re: [Post Unique] Evolution de WOW   [Post Unique] Evolution de WOW - Page 2 EmptyMer 23 Nov - 19:06

ce patch risque d'être encore plus gros que les précédents lol
Mais ça s'annonce plutôt bien!!!
Surtout pour pal!!!
mais encore un fois je ne suis pas intéressé par la spé protection...
Spé Holy et Vindicte je trouve ça bon!!!
Enfin ceci n'est pas encore le template arrêté je me trompe???
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MessageSujet: Re: [Post Unique] Evolution de WOW   [Post Unique] Evolution de WOW - Page 2 EmptyMer 23 Nov - 19:08

C'est ce que l'on trouve sur le serveur test US. Perso je vois pas d'ou il leur a fallu temps de temps pour pondre un truc qui ressemble trop aux anciens arbre, je ssuis decu, maintenant me faut trouver un nouveau template. Je serai encore spé vindicte mais je ne sais pas si je vais garder la branche holy.
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MessageSujet: Re: [Post Unique] Evolution de WOW   [Post Unique] Evolution de WOW - Page 2 EmptyJeu 24 Nov - 1:50

en spe holy il y a un truc enorme quand meme!!!
Instant heal!!!
Horion sacre degats sur ennemi ou heal!!!
moi ça ça me plait deja beaucoup!!!
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MessageSujet: Re: [Post Unique] Evolution de WOW   [Post Unique] Evolution de WOW - Page 2 Empty

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